Så bemöter Extremfabriken kunderna bättre med en mobil växel

I ett litet företag där även ägaren jobbar aktivt som träningsinstruktör är det svårt att hinna svara på alla inkommande samtal. Med Verbals mobila växel för företag kan Extremfabriken känna sig trygga med att kunderna alltid får ett proffsigt bemötande – även när de inte kommer fram på telefon.

På sina anläggningar i Kallhäll och i centrala Stockholm erbjuder Extremfabriken träning utöver det vanliga. Hit kommer träningssugna människor i alla åldrar för att testa sina gränser inom bland annat ninja warrior, hinderbanor, crossfit och parkour. Omkring 20 personer jobbar i företaget, framför allt som träningsinstruktörer.

Enkla frågor tog mycket tid

Extremfabrikens ägare och grundare Michael Ahlström jobbar själv som hinderbaneinstruktör i verksamheten. Han berättar att inkommande telefonsamtal var lite av ett stressmoment i vardagen tidigare:

“Vi fick en massa frågor på telefon från kunder om våra öppettider. Folk ringde under passen när ingen hade möjlighet att svara. Vi hade många missade samtal varje dag och insåg att vi behövde en digital hjälpreda.”

Eftersom Michael hade varit telefonikund privat hos Verbal i ungefär ett år, och var nöjd med erbjudandet och bemötandet han fått, kändes det naturligt att vända sig till Verbal även för företaget. Utöver företagsabonnemang har Extremfabriken valt att använda en mobil växel från Verbal. Om någon ringer till anläggningen idag utan att få svar möts de av ett förinspelat meddelande, som ofta ger informationen de söker:

“Många vill ha svar på enkla frågor som öppettider och andra saker som de även kan hitta på vår hemsida. I meddelandet tipsar vi dem också om att titta där.”

Proffsigt bemötande med mobil växel för företag

Meddelandet i Verbals mobila växel är tidsinställt och varierar beroende på när under dygnet kunderna ringer. Är det under Extremfabrikens öppettider får personen höra att alla instruktörer är upptagna med pass och att det går bra att mejla sin fråga eller prova att ringa igen lite senare. Är anläggningen stängd får de också information om detta och vilka tider den har öppet.

“Vi har 2-3 varianter på meddelanden och kan själva enkelt ändra dem eller lägga till fler, om vi till exempel skulle åka iväg på ett event och behöva hålla stängt lite längre.”

Extremfabriken har aktivt valt bort möjligheten för kunder att lämna ett röstmeddelande, förklarar Michael:

“Det var helt enkelt inte effektivt för oss att använda telefonsvarare. Medarbetare kunde lyssna av ett meddelande men glömma bort att notera det, och så föll informationen mellan stolarna. Då är det bättre att styra om förfrågningar till mejl så att vi har allt skriftligt.”

Den mobila växeln från Verbal har gjort att Extremfabrikens medarbetare slipper lägga tid på samtal med enkla frågor från kunder, vilket gör att de kan fokusera mer på sina träningspass.

“Vi får betydligt färre missade samtal och frågor om öppettider nu. Våra kunder får ett proffsigt bemötande och bra information även om vi har stängt eller inte har möjlighet att svara. Det är ett stressmoment som försvunnit, samtidigt som vi får en positiv kundhantering som sköter sig själv.”

All företagstelefoni på ett ställe

Att samla företagsabonnemang och mobil växel hos en och samma operatör har flera fördelar, enligt Michael:

“Det blir mindre administration för oss eftersom allt som gäller telefonin hamnar på samma faktura. Vi har också ett enda ställe att vända oss till om vi undrar något. Och Verbals kundservice är verkligen suverän.”

Eftersom Extremfabriken inledde sitt samarbete med Verbal under coronapandemin 2020 var deras främsta fokus att snabbt få en enkel lösning på plats.

“Det ska bara funka helt enkelt, och det gör det verkligen med Verbal. Mobilerna har bra täckning och växeln är smidig att hantera. Jag uppskattar också att de är trevliga att jobba med. Vi får alltid snabb och personlig service. Det tycker jag är en stor skillnad jämfört med de större operatörerna.”

Verbals mobila växellösningar för företag har även en rad olika funktioner som Extremfabriken inte behöver i dagsläget. Michael utesluter dock inte att de utökar användningen framöver:

“Då känns det tryggt att inte behöva byta operatör, utan kunna fortsätta växa med Verbal.”

Vill du veta hur en mobil växel från Verbal kan hjälpa ditt företag? Boka en kostnadsfri rådgivning!