HÄR FINNER DU SchyssTA FRÅGOR OCH SVAR.

Här kan du välja vilken kategori ditt ärende gäller för att snabbare hitta rätt.

Abonnemang och tjänster

  • För att byta till Verbal från en annan operatör bör du först välja ett av Verbals abonnemang, se våra mobilabonnemang, familjeabonnemang, barnabonnemang, företagsabonnemang.

    Om du väljer att flytta med ditt nummer så sköter vi nummerflytten, en så kallad nummerportering.

  • Ja, du kan behålla ditt nuvarande telefonnummer genom nummerportering. Detta innebär att Verbal flyttar över numret från din tidigare mobiloperatör.

  • Om du vill spärra ditt eller någon av dina anställdas abonnemang, kan du som har rättighet "administratör" göra det i vår app. Du kan även kontakta vår kundservice på 0771 400 100 så hjälper vi dig.

  • Du hittar din PIN-och PUK-kod i vår app, eller på pappret där ditt SIM-kort levererades. Du kan även kontakta oss på kundservice om du behöver ytterligare hjälp.

  • Verbal erbjuder olika abonnemangsalternativ som kan inkludera olika mängder data, fria samtal, SMS och tillgång till Telenors 5G nät. För specifika detaljer, kolla in våra olika abonnemang här; mobilabonnemang, familjeabonnemang, barnabonnemang. Det går även bra att kontakta vår kundservice.

  • Bindningstiden är den period du förbinder dig att vara kund hos Verbal. Bindningstider kan variera, och Verbal kan erbjuda både abonnemang med eller utan bindningstid.

    Fördelarna med bindningstider är att man kan få tillgång till exklusiva rabatter och förmånliga erbjudanden.

  • Verbal accepterar betalningar via autogiro, via bank eller e-faktura. Läs mer här.

  • Familjeabonnemang hos Verbal kan inkludera rabatter eller extra förmåner när flera abonnemang samlas under ett och samma konto. Det kan också förenkla administrationen av abonnemangen.

  • Verbal Trygg är en tjänst som ersätter trafikkostnader som uppkommit till följd av att din mobil eller ditt SIM-kort har blivit stulet eller kapat.

    • Ersättning med upp till 10 000 kr vid telefonkapning.

    • Ersättning med upp till 10 000 kr vid SIM-kapning.

    • Ingen bindningstid eller uppsägningstid.

    • Tilläggstjänst till ditt mobilabonnemang hos Verbal.

      Beställ här

  • Dataanvändning utomlands, även kallat roaming, kan innebära extra kostnader. Verbal kan erbjuda särskilda roamingpaket eller använda standardpriser beroende på landet du besöker.

    Ringer du mycket inom EU/EES så är Verbal EU en tjänst du bör kolla in.

    Här hittar du fler prislistor:

    Sverige till utland (privat)

    Priser när du är utomlands (privat)

    Sverige till utland (företag)

    Priser när du är utomlands (företag)

  • När man förbrukat 90% av sin surf så skickar vi ut ett SMS där man enkelt kan fylla på sin surf.

    Du kan även köpa till extra surfpaket via Verbals kundservice eller via appen. Läs mer här.

  • Datanvändning och kvarvarande saldo kan kontrolleras via Verbalappen eller genom att logga in på Mina sidor.

  • Genom att samla tjänster kan du potentiellt spara pengar och förenkla hanteringen av dina abonnemang och tjänster.

  • Vissa operatörer tillåter vanligtvis inte att man pausar sitt abonnemang under bindningstiden. Men kontakta gärna vår kundtjänst för att se om detta är möjligt utifrån dina förutsättningar.

  • Personuppgifter kan uppdateras via Mitt Verbal på webbplatsen eller genom att kontakta kundservice.

  • Om fakturan inte betalas i tid kan det tillkomma påminnelseavgifter, och tjänsten kan tillfälligt avbrytas tills betalningen är mottagen.

  • Verbal erbjuder försäljning av mobiltelefoner med möjlighet till delbetalning eller till kontantpris. Kontakta oss här för att få en Schysst deal.

Faktura och betalning

  • E-faktura är en elektronisk version av din faktura som skickas direkt till din internetbank.

    Du kan anmäla dig till e-faktura genom din internetbank:

    • Logga in på din internetbank, gå till e-faktura och sök efter "VERBAL AB/SVEA BANK AB".

    • Ange ditt kundnummer som du hittar på din faktura.

    Gäller endast privatkunder.

  • Du kan få din faktura via post eller som e-faktura. Du kan även hitta alla dina fakturor i vår app eller via Mina sidor.

    Samtalsspecifikationer kan man se i appen.

  • Om du har fått en påminnelseavgift och inte förstår varför, eller om du redan betalat fakturan, vänligen kontakta vår kundservice så hjälper vi dig att reda ut situationen.

  • I vissa fall kan vi erbjuda möjligheten att dela upp din faktura. Kontakta vår kundservice för att diskutera dina alternativ.

  • Autogiro innebär att din faktura betalas automatiskt från ditt bankkonto varje månad. Du kan anmäla dig till autogiro här (via SVEA), eller via din internetbank.

    Det går också bra att kontakta vår kundservice om du har ytterligare frågor eller behöver hjälp.

  • Om du vill ändra din faktureringscykel, till exempel från månadsvis till kvartalsvis, kontakta vår kundservice så hjälper vi dig med ändringen.

  • För närvarande accepterar vi inte Swish som betalningsmetod. Läs mer om betalningsmeoder här.

  • Efter att ett abonnemang avslutats kan en slutlig faktura skickas ut, vilken omfattar eventuell resterande användning eller tjänster fram till uppsägningsdatumet. För abonnemang med bindningstid kan en slutfaktura för återstående månader tillkomma.

    Privatpersoner har en månads uppsägningstid, medan företag har tre månaders uppsägningstid. För mer detaljerad information, vänligen kontakta vår kundservice.

  • Momsen på din faktura beräknas enligt gällande skattesatser och visas som en separat post.

    Våra fakturar visar inklusive moms för privatpersoer och exklusive mons för företag.

  • För sen betalning kan resultera i påminnelseavgifter och eventuellt en tillfällig avstängning av tjänsten tills full betalning har mottagits.

  • Pågrund av GDPR kanvi inte skick ut samtalsspecifikationer via post eller mejl.

    Önskar man se sn samtalsspecifikation gör mandet enklast via Verbal-appen.

Mobilnät och täckning

  • Att byta till Verbal fån en annan mobiloperatör är enkelt. Vill du behålla ditt nummer så går det givetvis bra, vi hjälper till i alla steg och ser till att det går smidigt.

    Kontakta vår kundservice så hjälper vi til med alla steg.

  • 5G står för femte generationens mobilnät och erbjuder upp till 10 gånger snabbare uppkoppling än 4G, vilket ger snabbare internet, lägre latens och förbättrade upplevelser för streaming, spel och andra dataintensiva aktiviteter.

  • För att kontrollera täckningen kan du använda vår täckningskarta. Där kan du kan se detaljerad information om nätverkstäckningen i ditt område för både 4G och 5G.

  • Ja, Verbal erbjuder roamingtjänster. Kontrollera våra roamingpaket och priser för att se hur du kan använda ditt abonnemang utomlands.

  • Kontrollera först Verbals täckningskarta för att se om ditt område är täckt. Om problemet kvarstår, kontakta vår kundservice för felsökning och support.

  • 5G ingår i alla våra abonnemang utan extra kostnad, förutsatt att du har en 5G kompatibel enhet/telefon.

    Våra +abonnemang för privatpersoner erbjuder 5G hastigheter på upp till 300mbit/s och 2100mbit/s för företagsabonnemang.

    Privatabonnemang

    Företagsabonnemang

  • Internethastigheten beror på din plats, valt abonnemang och om ditt område har stöd för 4G eller 5G. Vi strävar efter att erbjuda bästa möjliga hastighet baserat på dessa faktorer.

  • Vi ser till att hjälpa våra kunder på bästa sätt i varje enskilt fall när det kommer till mottagning och hastighetsproblem.

    Upplever du störningar i din telefoni kan du alltid kontakta vår kundservice.

  • Vi informerar våra kunder om alla större nätverksuppgraderingar som kan påverka tjänsten via vår hemsida och genom direktkommunikation.

  • Genom att nyttja Telenors mobilnät, ett av de mest utbyggda, moderna och säkra nätverken, garanterar vi att avancerade säkerhetsprotokoll skyddar våra kunders data mot obehörig åtkomst och andra hot.

Mobiltelefon och SafeKid

  • Ta hänsyn till dina behov gällande batteritid, kamera, lagringsutrymme och prestanda. Vi erbjuder både nya och återbrukade telefoner för att matcha olika behov och budgetar.

  • Återbrukade telefoner är inte bara mer prisvärda utan också bättre för miljön. Varje återbrukad telefon genomgår noggranna tester för att säkerställa dess kvalitet och funktion.

  • Absolut, vår kundservice kan guida dig genom inställningsprocessen och hjälpa dig att komma igång med din nya telefon.

  • SafeKid GPS-klocka är en barnsäkerhetsklocka med inbyggd GPS-funktion, vilket gör det möjligt för föräldrar att spåra sina barns plats i realtid. Den erbjuder också kommunikationsfunktioner såsom röstsamtal och textmeddelanden.

  • SafeKid GPS-klockan är designad med barns säkerhet i åtanke, med säkra kommunikationskanaler och dataskyddsfunktioner för att skydda barnets information.

  • Ja, SafeKid GPS-klockan kan lätt integreras med ditt befintliga Verbal-abonnemang, vilket ger smidig kommunikation och spårning.

  • Garantitiden kan variera beroende på produkt och tillverkare. Kontakta vår kundservice för specifik garantitid för den produkt du är intresserad av.

  • Vi erbjuder idag inga tilläggsförsäkringar för mobiltelefoner och GPS-klockor.

  • Programvaruuppdateringar för SafeKid GPS-klockan gör du i menyn INSTÄLLNINGAR -> MER -> INFORMATION -> TRÅDLÖS UPPDATERING.

    Se till att klockan är uppkopplad till Wi-Fi och har tillräckligt med batteri för att slutföra uppdateringen.

Har du fler frågor?

Du kan alltid nå oss via chatten i vår app, ringa till vår kundservice mellan klockan 08:30 – 17:00 helgfria vardagar eller mejla till oss.

0771 400 100 ~ kundservice@verbal.se ~ Ladda ner appen